FANDOM

Ten artykuł jest o trzynastym rozdziale mangi. Możesz także zobaczyć 11 odcinek anime, postać Gilbert Nightray (nazywany "Ravenem"), lub jego Łańcuch, Raven.
Retrace: XIII A Lost Raven

Rozdział 13

Informacje
Data wydania 8 sierpnia 2009
Tytuł kanji 堕とされた鴉
Tytuł rōmaji Otosareta Karasu
Tłumaczenie wydawnictwa Zagubiony Kruk
Tom Pandora Hearts 3
Wątek fabularny Praca dla Pandory
Przewodnik
Poprzedni
Where am I ?
Następny
Lop Ear

A Lost Raven jest trzynastym rozdziałem mangi Jun Mochizuki Pandora Hearts.

StreszczenieEdytuj

Rozdział rozpoczyna się tam, gdzie skończył się poprzedni, czyli na retrospekcji spotkania Gila z Breakiem. Wujek Oskar w szoku pyta się Sharon czy to prawda, że Nightrayowie chcą adoptować Gila. Sharon potwierdza i informuje, że rozważają to na poważnie. Wujek Oskar kwestionuje zachowanie Nightrayów, a rozmówczyni pyta się go czy słyszał o Vincencie Nightray. Sharon opowiada mu o tym, jak Nightrayowie przygarnęli go pięć lat temu, po tym jak znaleźli go nieprzytomnego i poranionego. Vincent od tego czasu poszukiwał swego brata. Xerxes mówi Gilowi, że jego młodszy brat jest z Nightrayami, oraz, że chciałby, aby on również został przez nich adoptowany.

Gil ze złością odpowiada mu, że nie mógłby, ponieważ to oni zabili matkę Oza. Xerxes wtedy próbuje przekonać Gila do zrobienia tego co chce wspominając, że w ten sposób może uratować swojego panicza. Uwaga Gila zostaje przykuta, ale nagle klęka z bólu. Xerxes chce przenieść go do posiadłości, jednak zostaje odepchnięty i Gil dostrzega jego pusty oczodół.

Xerxes przeprasza go za przestraszenie i mówi, że oko zabrano mu "dawno temu". Potem dzieli się z Gilem przemyśleniami, jakoby wtrącenie Oza do Otchłani to preludium jakiejś większej afery i jest ciekaw co z tego wyniknie. Xerxes informuje go, że przy użyciu "Ravena" będzie mógł uratować swego panicza. Gil pyta się co miałby robić, na co Xerxes odpowiada, że jego zajęciem byłoby szpiegowanie Nightrayów, czego on nie może robić "z jednym okiem". Gil zadaje kolejne pytanie, mianowicie, czy może mu ufać, na co uzyskuje odpowiedź, że wystarczy, że posłuży się Breakiem tak jak on nim.

Wracając do teraźniejszości, Xerxes wspomina, że Gil wpasowuje się w upodobania do małych chłopców (tak jak Oz) Sharon. Ona mówi mu, żeby zatrzymał takie uwagi dla siebie, a on odpowiada, że oboje, Oz i Gil, mają mrok w sercach, dzięki czemu łatwiej będzie im podokuczać.

Gil zostaje odprowadzony do pokoju Vincenta w posiadłości Nightrayów. Vincent woła swego brata, lecz ten się odsuwa, a on zostaje z tyłu. Młodszy z braci pyta się czy go pamięta, jednak Gil wypowiada tylko jego imię i twierdzi, że nie chce pamiętać. Vincent mówi, żeby się nie przejmował, wszystko czego pragnął to zobaczyć swego brata. Gil pyta się go o "Ravena", co go zaskakuje. Vincent opowiada mu o tym, dlaczego utworzono Rody Książęce oraz o potężnych istotach, które posiadają. Mówi mu, że rodziny te uzyskały swój obecny status, ponieważ weszły w posiadanie Bram do Otchłani i istot znanych jako Łańcuchy, które dzięki nim można przyzywać. Kontynuuje o tym jak rody utworzyły organizację zwaną Pandorą, której zadaniem jest zwalczanie problemów dotyczących Otchłani. Podczas tej historii, Gil dotyka Bramy i zostaje nagle pochłonięty przez moc Ravena, jednak Vincent wyciąga go i przestrzega, by tego nie robił. Wspomina, że Raven może otworzyć ścieżkę do Otchłani, i że gdyby Gil posiadł jego moc, mógłby uratować swego przyjaciela.

Parę lat później, Xerxes dokucza Gilowi, na temat tego, że w ogóle się nie zmienił i jest zaskoczony, że udało mu się zdobyć Ravena. Wtedy, mówi mu, że jego lojalność, czy raczej obsesja, w końcu stanie się ostrzem raniącym tych, na których mu zależy. W teraźniejszości Oz i Alice zasnęli, a Gil położył ich do łóżka. Xerxes obserwował to wszystko z przejścia i zapytał Oskara czy chciał z nimi porozmawiać. Oskar mówi mu, że znalazł informacje na temat scenerii, którą trio wcześniej widziało. Mówi mu, że to miejsce na prawdę istniało 100 lat temu, tak jak podejrzewał Xerxes.

Postacie w kolejności występowaniaEdytuj

(*) - oznacza, że postać nie pojawiła się fizycznie, ale jako część wspomnień innej postaci.

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki