FANDOM

Ten artykuł jest o dziesiątym rozdziale mangi. Możesz także zobaczyć dziewiąty odcinek anime.
Retrace: X Malediction

Malediction

Informacje
Data wydania 27 lipca 2007
Tytuł kanji 呪いの言葉
Tytuł rōmaji Noroi no Kotoba
Tłumaczenie wydawnictwa Anatema
Tom Pandora Hearts 3
Wątek fabularny Praca dla Pandory
Przewodnik
Poprzedni
Question
Następny
Grim

Malediction jest dziesiątym rozdziałem mangi Jun Mochizuki Pandora Hearts.

StreszczenieEdytuj

Wskazówka na Pieczęci po raz pierwszy poruszyła się. Martwi to Oza, który przypomina sobie, jak Gil mówił Alice, że musiałaby umrzeć, żeby uwolnić Oza od Pieczęci. Gilbert i Alice wchodzą, a Gil zauważa, że coś martwi Oza i pyta, co. Oz mówi, że to nic. Alice zauważa na podłodze list i kilka czarnych róż. Oz mówi, że słodka dziewczyna w niebieskim stroju je tu przyniosła. Gilbert otwiera list i wygląda na zaskoczonego. Później razem wychodzą na miasto w poszukiwaniu czegoś na obiad. Podczas gdy Break zajmuje się badaniem wspomnienia, oni nie mają nic do roboty. Alice zauważa mięso i prosi o nie, ale Gilbert odmawia i mówi, że taniej wyjdzie, jeśli coś sami ugotują. Wtedy Alice mówi, że w takim razie sama je sobie zdobędzie.

Gilbert wtedy zgadza się na kupno, bo chce uniknąć kłopotów. Oz mówi, że może na nich zaczekać. Gilbert mówi mu, żeby nie martwił się tym, co powiedział do niego Break. Po zostawieniu swego kapelusza, Gilbert dołącza do Alice. Oz zastanawia się nad słowami Breaka. Tymczasem Alice mówi Gilbertowi, że Oz powiedział jej, że Gil również stracił wspomnienia. Gil jest zdezorientowany, dlaczego ona mu to mówi? Alice zastanawia się, jak to jest mieć rodziców. Gilbert odpowiada, że nie wie. Alice odpowiada, że jakiej innej odpowiedzi mogła się spodziewać i stwierdza, że spyta się później o to Oza. Gilbert wtedy krzyczy, żeby tego nie robiła. Pyta się go, dlaczego, a on odpowiada, że jest to dla niego delikatny temat. Mówi też, że Łańcuch nigdy tego nie zrozumie. Alice wygląda na lekko skrzywdzoną tym, ale potem pyta się go, czy naprawdę myśli, że Oz jest takim wrażliwcem? Opowiada o tym, jak zajadał się ciastkami, kiedy trafił do Otchłani. Myśli, że nie ma takiej możliwości, żeby Oz był wrażliwy. Gilbert mówi, że nie ma prawa obrażać jego pana. Wtedy stwierdza, że Gilbert powinien jej opowiedzieć, dlaczego temat jego rodziców jest taki dla niego delikatny. Znajduje sobie miejsce do siedzenia i stwierdza, że opowieści z życia jego sługi nie wiele ją interesują, ale tej opowieści chciałaby wysłuchać. Mówi Gilbertowi, że jeśli teraz jej o tym opowie, nie będzie musiała prosić o to potem Oza.

Oz, wciąż czekając na nich, zauważa małego chłopca będącego nękanym. Pyta się ich, co oni tak właściwie wiedzą o nękaniu słabszych i chce zademonstrować, co należy zrobić, wyciągając nóż, ale łobuzy tchórzą i uciekają. Chłopiec też chce uciec, ale Oz pokazuje mu, że nóż to tak w rzeczywistości tylko kawałek czekolady. Rozmawiają ze sobą, a mały chłopiec ujawnia, że nazywa się Philipe West. Opowiada o swoich rodzicach, a potem pyta się o nich Oza. Oz wygląda na lekko rozłożonego i zasłania twarz kapeluszem Gila. Oz zaczyna opowiadać, o tym, że jego matka, podobnie jak Philipe'a, również nie żyje, a twarzy swojego ojca nawet nie pamięta.

Rozpoczyna się flashback, podczas, gdy Gilbert opowiada Alice o tym, co się stało, kiedy Oz był młodszy. Oz bardzo dużo się uczył, bo chciał zaimponować ojcu. Gilbert mówi mu, żeby zrobił sobie przerwę, na co Oz odpowiada, że "jeżeli ktoś bez zastanowienia potrafi powiedzieć, że daje z siebie wszystko, to tylko stawia sobie granicę, której nie chce przekroczyć". Obecny Gilbert stwierdza, że podziwiał Oza, ale czuł, że coś było nie tak. Flashback jest kontynuowany. Oz siedzi skulony na krześle i chowa twarz. Rozmyśla nad tym, dlaczego ojciec go nienawidzi. Gilbert wtedy sugeruje, żeby pójść z nim porozmawiać, póki jest w posiadłości. Oz odpycha rękę Gila i mówi, że boi się poznać prawdę. Gilbert wtedy idzie, mówiąc, że dowie się czy to, co mówią służący, to prawda czy fałsz. Oz krzyczy na Gila, żeby poczekał, ale on nie słucha. Na zewnątrz, Gilbert zauważa ojca Oza. Błaga go, żeby poszedł zobaczyć się z Ozem, ale on odpowiada, że tego nie zrobi. Gilbert wtedy stwierdza, że Oz jest przecież jego ukochanym synem. Wtedy Oz ich dostrzega. Jego ojciec stwierdza, że byłoby lepiej, gdyby Oz nigdy się nie urodził.

Oz słyszał to wszystko. Gilbert wtedy próbuje udowodnić, że to nie prawda, ale ojciec Oza tylko odpycha go i mówi, że powinien słuchać swego pana. Gilbert wtedy stwierdza, że jego prawdziwym panem jest Oz. Ojciec Oza mówi wtedy, żeby jego służący zabrali Gilberta. Oz podbiega i błaga ojca, żeby nie robił Gilowi krzywdy, ale ten go odpycha i stwierdza, że się nim brzydzi. Gilbert jest zabierany i krzyczy do Oza, ale ten stoi w szoku. Po trzech dniach w piwnicy, Gilbert jest w końcu uwolniony przez Oskara. Od razu biegnie do Oza. Zauważa, że coś się w nim zmieniło. Oz wita Gila z powrotem. Gilbert wtedy opada na podłogę i zaczyna płakać. Stwierdza, że nie powinien był tego robić.

Oz mówi, że nic się nie stało. Stwierdza, że zawsze tak było, a on musi to po prostu zaakceptować. Gilbert wciąż nie przestaje płakać. Flashback się kończy i Gilbert stwierdza, że chyba się rozgadał. Alice nagle wstaje. Mówi, że coś cuchnie. Gilbert upewnia się, że to nie on, ale Alice stwierdza, że czuła to kiedyś w Otchłani.

Do Oza i Philipe'a podchodzi dziewczyna, która wcześniej przyniosła kwiaty. Oz zauważa ją i radośnie się wita. Dziewczyna przedstawia się jako Echo, służąca Nightrayów i stwierdza, że przysłał ją Vincent, jej pan, aby aresztowała Philipe'a. Mówi też Ozowi, że jeśli będzie stawiać opór, nie zawaha się go zabić.

Postacie w kolejności występowaniaEdytuj

(*) - oznacza, że postacie nie występują fizycznie, ale jako część wspomnień innej postaci.

OdniesieniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W tym rozdziale pokazane są relacje Oza z ojcem.

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki