FANDOM

PandoraHearts 1
japońska | polska
Okładka 1.jpg
Informacje
Wydawca SQUARE ENIX
Data wydania 27 października 2006
ISBN JP 978-4-7575-1808-7
Polski wydawca Waneko
Data wydania PL 1 października 2012
ISBN PL 978-83-62866-77-9
Postać (postacie) Oz Vessalius
Przewodnik
Poprzedni
Następny
Pandora Hearts 2

Pandora Hearts 1 jest pierwszym tomem mangi z serii Pandora Hearts autorstwa Jun Mochizuki.

Obwoluta TomuEdytuj

PrzódEdytuj

Na przodzie znajduje się Oz Vessalius ubrany w ciuchy, które dostał od Breaka oraz szatę z Ceremonii Osiągnięcia Pełnoletności.
Kieszonkowy, szary zegarek znajdujący się na przodzie jest powiązany z zegarkiem, który Oz znalazł przy grobie.

TyłEdytuj

Na odwrocie widzimy Alice B-Rabbit siedzącą na wielkim króliku, który w prawej łapce trzyma kosę, a na szyi ma kieszonkowy zegarek znaleziony przez Oza.

Opis Tomu WydawcyEdytuj

Sielankowa atmosfera przygotowań do ceremonii wkroczenia w pełnoletność piętnastoletniego Oza Vessaliusa przeradza się w koszmar, gdy chłopak zostaje skazany za grzech, o którym nie miał pojęcia. Wrzucony do Otchłani – wiecznego więzienia, z którego nie ma ucieczki – Oz poznaje dziewczynę o imieniu Alice.

Tryby czasu zaczęły bezlitośnie się obracać… Czy powolne tykanie zegara przyniesie ze sobą jedynie rozpacz, czy też może Alice stanie się promykiem nadziei dla Oza?

Lista RozdziałówEdytuj

Retrace: I Innocent CalmEdytuj

Rozdział 1.jpg

Okładka Retrace: I Innocent Calm

Oz Vessalius jest na krótko przed swoją Ceremonią Osiągnięcia Pełnoletności, która pozwoli mu pewnego dnia stać się głową Księstwa Vessaliusów. Za zgodą wuja Oskara, on, jego sługa Gilbert i młodsza siostra Ada idą pozwiedzać posiadłość, w której ma odbyć się Ceremonia. Oskar grozi im, że jeśli nie wrócą przed czasem naśle na nich "Wysłanników Otchłani". Oz śmiejąc się, odpowiada, że nie wierzy już w takie historie.

Po pytaniu Ady, Oz i Gilbert mówią jej, że Otchłań to ciemne miejsce, gdzie trafiają ludzie, którzy popełnili śmiertelny grzech i już nigdy się z niej nie wydostaną, wtrącić ich tam mogą jedynie Bogowie Śmierci. Wtedy Oz daje Gilbertowi walizkę, w której znajduje się formalny strój. Oz chce, aby Gil również był częścią Ceremonii, nie tylko jego sługą, ale także przyjacielem, pomimo jego protestów.
Czytaj więcej

Retrace: II Tempest of ConvictionEdytuj

Rozdział 2.jpg

Okładka Retrace: II Tempest of Conviction

Na przyjęciu przed Ceremonią Oz spotyka Sharon Rainsworth, wnuczkę Księżnej Rainsworth. Mówi, że przyjechała, bo jej matka źle się czuła. Oz od razu zaczyna odczuwać do niej sympatię, ponieważ jest słodka. Jednak, z uwagi, że nie ma jeszcze 15 lat, nie może zostać na Ceremonii, ale wychodząc daje mu tajemniczą przestrogę, że wielu ludzi będzie chciało go poznać, bo będą widzieć w nim jego ojca. Mówi mu też, żeby nie zapomniał o ludziach, którzy go wspierali i odchodzi z tajemniczym mężczyzną, który kłania się Ozowi bez słowa.

Ceremonia rozpoczyna się. Oskar błogosławi Oza mieczem, a potem Oz idzie wyrecytować swoją przysięgę przed "Zegarem Milczenia". Jest zadowolony, bo widzi, że Gilbert jednak przyszedł na Ceremonię i zaczyna recytację. Ale, gdy tylko kończy, ku zdziwieniu wszystkich, wskazówka Zegara porusza się i wybija północ.
Czytaj więcej

Retrace: III Prisoner&AlichinoEdytuj

Rozdział 3.jpg

Okładka Retrace: III Prisoner&Alichino

Oz biegnie przez ciemne miejsce, jego ubranie szarpie się i brudzi. W końcu zatrzymuje się i niedowierza, że rzeczywiście jest w Otchłani, miejscu, które wygląda jak skrzynia z zepsutymi zabawkami.

Za Ozem pojawia się potwór, który przygwożdża go do ziemi, ale zanim cokolwiek może zrobić... zostaje zabity przez tą samą dziewczynę, którą Oz widział na Ceremonii. Wyjaśnia, że potwór był Łańuchem - stworzeniem stworzonym przez Otchłań - tak jak ona, B-Rabbit. Oz pyta czy Łańcuchy zawsze próbują zabijać ludzi, tak jak ona zrobiła to w śnie. Dziewczyna mówi mu, że pozwala nazywać siebie "Alice", i informuje go, że pozwala mu to robić, bo chce się wydostać z Otchłani. Nie może zrobić tego sama, ze względu na ograniczenie mocy, dlatego potrzebuje zawrzeć Kontrakt z człowiekiem, by móc wykorzystać swoją moc w pełni. Oz rozmyśla nad jej ofertą i jest gotowy się zgodzić...
Czytaj więcej

Retrace: IV RendezvousEdytuj

Rozdział 4.jpg

Okładka Retrace: IV Rendezvous

Oz budzi się i widzi kogoś siedzącego obok. Niepewnie wyciąga rękę i mruczy imię Gila, co powoduje, że człowiek odwraca się. Mężczyzna jest podobny do Gila, ale dorosły. Wstaje i podnosi z Oza czarny płaszcz, mówiąc Breakowi, że Oz się obudził. Break siedzący obok śpiącej Sharon radośnie wita Oza i gratuluje mu powrotu. Mówi Ozowi, że znajdują się w jednej z rezydencji Rainsworthów, i że wzięli go pod opiekę - Oz wrócił do prawdziwego świata.

Oz przebiera się w nowe, nieformalne ubrania, a Break mówi mu, że "dobrze" w nich wygląda. Wtedy Break przedstawia siebie i Emily, swoją lalkę, która, ku zdziwieniu Oza, zaczyna do niego gadać. Break oferuje Ozowi miejsce i zaczyna opowiadać, że słyszał o tym chaosie na jego Ceremonii Osiągnięcia Pełnoletności i tym co się stało z Gilem, ale potem zapewnia go, że wszyscy są bezpieczni; jego wujek, siostra i sługa. Jednakże Break mówi mu potem, że chce dowiedzieć się, co zaszło po wtrąceniu Oza do Otchłani. Oz opowiada mu swoją historię, a w międzyczasie Break i Emily żartują, że Oz sprzątnął im całą chwałę sprzed nosa. Wtedy Break pyta Oza co się stało z B-Rabbitem, na co Oz odpowiada, że nie wie, bo dziewczyna zniknęła. Wie tylko, że przywołała ją melodyjka z zegarka.
Czytaj więcej

Galeria TomuEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki