FANDOM

PandoraHearts 2
japońska | polska
Okładka 2.jpg
Informacje
Wydawca SQUARE ENIX
Data wydania 27 marca 2007
ISBN JP 978-4-7575-1979-4
Polski wydawca Waneko
Data wydania PL 1 grudnia 2012
ISBN PL 978-83-62866-88-5
Postać (postacie) Gilbert Nightray
Przewodnik
Poprzedni
Pandora Hearts 1
Następny
Pandora Hearts 3

Pandora Hearts 2 jest drugim tomem mangi z serii Pandora Hearts.

Obwoluta tomuEdytuj

PrzódEdytuj

Gilbert ubrany w swój czarny strój. Lewą rękę ma owiniętą łańcuchem, a drugą bandażem. Szare pióra na okładce w tle świadczą o związku Gilberta z jego Łańcuchem, Ravenem.

TyłEdytuj

Widzimy Sharon, która zakłada ozdoby do włosów Alice. Bodajże to ona zmieniła także jej cały wygląd, z którego Alice jest niezadowolona. Jej ubiór sprawia, że Alice wygląda bardziej dziewczęco, a zarazem dziecinnie i w oczach Sharon słodko. Przez tą sytuację wydaje się, jak gdyby były siostrami.

Opis tomu wydawcyEdytuj

Oz Vessalius wydostał się z Otchłani, lecz nadal daleki jest od poznania powodu, dla którego został tam wtrącany. Razem z Alice i Ravenem, członkiem tajemniczej organizacji zwanej Pandorą, wraca na miejsce pamiętnych wydarzeń z czasu Ceremonii Osiągnięcia Pełnoletności. W murach posiadłości, skrywającej posępną prawdę, złowieszczo rozbrzmiewa tykanie zegara.

RozdziałyEdytuj

Retrace: V Clockwise DoomEdytuj

Rozdział 5.png

Okładka Retrace: V Clockwise Doom

Rozdział zaczyna się od sceny z pamięci Oza. Siedzi skulony na krześle, patrzy w dół i jest smutny. Gil podchodzi do niego i pyta czy coś się stało, na co Oz pyta się go, dlaczego jego ojciec go nienawidzi. Gil stwierdza, że to na pewno nieporozuminie i sugeruje, aby pójść z nim porozmawiać. Oz szybko odpowiada, że się nie zgadza i odpycha zaoferowane dłonie Gila. Nie chce tego zrobić, bo "boi się poznać prawdę".

Scena powraca do rzeczywistości. Oz siedzi samotnie, kiedy podchodzi do niego dziewczynka z pytaniem czy nie zechciałby kupić od niej bukiecika kwiatów. Robi to, a potem dziewczyna pyta się go czy jest stąd. Odpowiada, że nie, i że szuka teraz kogoś, ale jego znajoma się zgubiła, więc "tatuś" (Raven) poszedł jej poszukać. W tym samym momencie wraca zgorzkniały Raven z niezadowoloną Alice. Kwiaciarka już ma odejść, gdy Oz ją zatrzymuje, wkłada jej kwiat we włosy i zaczyna otwarcie z nią flirtować, ku frustracji Ravena. Dziewczyna odchodzi radośnie w swoją stronę. Zgorzkniale Raven zaczyna mówić, że przez zagubienie Alice stracili dużo czasu, na co ona odparowuje, że wcale się nie zgubiła, tylko oni ją zostawili, co doprowadza Ravena do wściekłości.
Czytaj więcej

Retrace: VI Where am I ?Edytuj

Rozdział 6.png

Okładka Retrace: VI Where am I ?

W cieniu nocy jest zakapturzona postać, wydająca się mówić do siebie. Jest pokazany obraz Zegara Milczenia, a postać mówi, że Oz wydostał się z Otchłani, na pewno będzie chciał wrócić do posiadłości, więc muszą "przygotować mu wspaniałe powitanie".

Gdzie indziej, Oz, Raven i Alice siedzą w karecie, a Oz rozpina swoją koszulę, aby zobaczyć swoją Pieczęć, której wskazówka nadal się nie ruszyła. Alice pyta Ravena, czy ciemność, która pochłonęła ta dziewczynę pochodziła z Otchłani, co Raven potwierdza i wyjaśnia, że kiedy wskazówka na pieczęci zatoczy pełen obrót, Kontrahent trafia do najgłębszego poziomu Otchłani. Alice pyta wtedy, czy jest jakiś sposób na pozbycie się pieczęci. Raven mówi im, że najszybszym sposobem, byłoby zerwanie Kontraktu, przez co Alice musiałaby umrzeć. Odpowiada mu, że to nie nastąpi tak szybko, i że bardzo się myli, jeżeli uważa, że będzie się trzymać z dala od Oza, nawet jeśli miałby to być sposób na zniszczenie pieczęci.
Czytaj więcej

Retrace: VII ReunionEdytuj

Rozdział 7.jpg

Okładka Retrace: VII Reunion

Młody Oz narzeka do Gila, że chciałby wyjść na dwór, jednak Gil upomina go, że nie może, bo niedawno o mało co go nie porwali. Oz zirytowany, mówi, że pewnie porywacza nasłali Nightrayowie. Gil zauważa, że Oz jest bardzo spokojny, a przecież darzył tego człowieka sympatią. Na to Oz pusto się uśmiecha i mówi, że po prostu wie, że spokojne życie pewnego dnia może nieuchronnie legnąć w gruzach - dlatego zaakceptuje rzeczy takimi, jakimi są.

Gil myśli o tym i zgadza się, że nikt nie wie co przyniesie jutro, więc, idąc w stronę swojego pana, deklaruje mu, że nigdy go nie opuści. Stwierdza, że znają swoje słabości i nie łączy ich światło, lecz cienie. Wtedy Gil klęka i poręcza, że nie ważne co by się stało, on zawsze będzie przy Ozie. Oz dziwi się i mówi, że nie wierzy w coś takiego jak "zawsze", ale Gil pyta się go czy nie mógłby zrobić tego jednego wyjątku, a Oz czerwieniąc się, chowa głowę za książką.
Czytaj więcej

Retrace: VIII WhispererEdytuj

Rozdział 8.png

Okładka Retrace: VIII Whisperer

Alice jest zaskoczona kiedy słyszy jak Oz woła jej imię wyrywając ją z obrazów Intencji Otchłani. Budzi się i zastanawia, czy to wszystko było tylko snem. Oz pyta Alice czy ta jest na niego zła, za to że ją zostawił, ale zamiast uzyskać odpowiedź dostaje kopniaka od wściekłej Alice, która mówi mu, że jest jej sługusem, więc nigdy nie powinien jej opuszczać.

Spotykają Gilberta i Alice przestaje iść. Potem mówi, że nigdy jeszcze nie słyszała szeptów tak wyraźnie i, że teraz na nią czekają. Oz i Gilbert nie wiedzą o czym ona mówi, a potem ukazuje im się skrawek wspomnień Alice. Zauważają młodszą Alice biegnącą i uśmiechającą się do nieznajomego mężczyzny. Oz rozpoznaje w nim człowieka zza kurtyny. Mężczyzna odwraca się do nich i mówi, że Intencja Otchłani wciąż ich obserwuje. Wspomnienie zaczyna się kruszyć, a mężczyzna patrzy na Gilberta jakby go znał. W ostatnich okruchach wspomnienia mężczyzna mówi do Gilberta, by "postarał się go ochronić".
Czytaj więcej

Retrace: IX QuestionEdytuj

Rozdział 9.png

Okładka Retrace: IX Question

"Ona nie powinna się nigdy urodzić!"Te słowa, wypowiedziane przez Intencję Otchłani straszą i irytują Oza, który odnosi wrażenie, że już ktoś kiedyś wypowiedział je do niego. Z tą myślą Oz budzi się na kanapie. Gil stoi obok niego, paląc i mówi mu, że są w jego domu, a przeniósł ich tam kiedy spali. Są w stolicy, Reveille, a dom Gila znajduję się w najniższej klasie miasta. Następnie opowiada mu jak Break i Sharon wykorzystali ich, by zwabić wroga... Zaczyna się flashback. Break przybywa pogratulować im dobrze wykonanej pracy. Wściekły Gil wrzeszczy na Breaka, jak mógł na coś takiego pozwolić, bo Ozowi mogłoby się coś stać. Wtedy Sharon wysiada z karety i mówi Gilowi, że jego obawy były bezpodstawne, bo cały czas obserwowała ich z ich cieni, więc gdyby cokolwiek miałoby się stać zainterweniowałaby. Sharon i Break zaczynają żartować z Gilberta i jego obietnicy bycia zawsze sługą Oza.
Czytaj więcej

Galeria tomuEdytuj

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki